סיפור אישי – גם אני פחדתי בהתחלה מהשקעות נדל״ן


פחדתי לדבר עם מתווכים, היתה לי תחושה שהם לא ישרים איתי, לא ידעתי את הערך האמיתי של הנכסים שהציעו לי, הרגשתי שאני צועדת על דרך חלקלקה ולא בטוחה, לא ידעתי במה להאחז, איך להמנע מטעיות שיעלו לי הרבה כסף, והאמת אפילו לא היה לי מושג איזה טעויות אני יכולה לעשות. בעיתונים ובמדיה קראתי כל יום כתבה נחרצת אחרת שהבטיחה או הזהירה בדיוק מאותם דברים שנכתבו יום קודם לכן.

 

למי להאמין? מי צודק? מי יודע?

פחדתי ללכת לבנק לבקש הלוואה, לא הבנתי את המונחים והיתה לי תחושה (מוצדקת) שעובדים עלי.
מה ההבדל לעזאזל בין ריבית פריים לריבית משתנה? מה יותר טוב לקחת הלוואה להרבה שנים או למעט? חייתי בתחושה שלעולם לא אצליח ללמוד ולהבין את עולם ההשקעות.

כל פעם שחשבתי על זה נהיה לי פלונטר בראש, ועדיין הייתי נחושה ללמוד להתגבר על הפחד ולהצליח!

ברור שפחדתי מעצם העלת נושא השכרת הדירה. סיפורי בלהה על דיירים גרועים שהרסו את הדירה ולא רצו לפנות את הנכס כשהתבקשו, הסתובבו בין החברים והמשפחה.

אמא’לה, רק המחשבה גרמה לי לא לישון בלילה.

והחשש מתגנב, זה באמת רעיון כל כך טוב להשקיע בנדל”ן?
איך אני אמצא את הידים והרגליים בכל הדברים המפחידים האלה?

פחדתי ולפעמים אפילו לא ממש ידעתי ממה אני מפחדת, הכל היה מפחיד – רוצה להשקיע, אבל מפחדת…

יחד עם זאת, ידעתי שיש אנשים שמשקיעים בנדל”ן ובמין דרך מיסתורית הכל בא להם כל כך בקלות. הם תמיד קונים את הנכס הנכון בזמן הנכון ונהנים מעליית מחירים. אף פעם אין להם בעיות עם השוכרים שלהם, והם גם נהנים מהכנסה פסיבית. הם יודעים מתי למכור נכס מסויים ברווח.
בלי לשים לב הם כבר בנכס הבא והתהליך חוזר על עצמו – קנייה, מימון, השכרה והכל במין קלות, בחיוך, בכיף… כמובן שבכיף…, מפני שזה באמת נורא כיף להרוויח!

 

אם הם יכולים גם אני יכולה!

החלטתי שחייבים למצוא דרך להתגבר על הפחד – השקעה בנדל”ן זה דבר נכון, נקודה! בזה הייתי משוכנעת.

מה עושים איך מתגברים ומתחילים להשקיע? היה לי חבל על כל יום שעובר…

הגעתי למסקנה שכדי לגרש את הפחד אני צריכה ללמוד לעומק את סוג ההשקעה שבה אני רוצה להשקיע, חיפשתי מישהו שיוכל לעזור לי לקפוץ כמה שלבים, ללמד אותי ולתמוך בי בתחילת התהליך.

 

מצאתי לי יועץ, מנטור… אתם תבחרו את התואר…

ישר בתחילת התהליך נפתחה לי הדלת לאפשרויות מדהימות, גיליתי שהדברים הם די פשוטים. למדתי כל כך הרבה דברים חדשים, דברים שבהתחלה לא ידעתי על קיומם ועל הערך הרב שהם יכולים לתת לי בהשקעות נדל”ן.

לדוגמא: למדתי שלקרוא את המדיה (עיתונים אינטרנט) זה רק מסבך במקום זה אני צריכה למצוא את העובדות החשובות לבד.

למדתי איך למצוא נכס בעל פוטנציאל רווח גדול, ואת כל הדברים הקטנים שביחד בונים את הפאזל של התמונה הגדולה שמהווה השקעת נדל״ן ריווחית. כמו, כמה מתווך חשוב לעיסקה, בחירת עו״ד, קבלת הלוואה מתאימה, עבודה עם שמאי ורו״ח, איך לשפץ בזול, איך להשכיר בקלות ולישון טוב בלילה ועוד ועוד..

ופה נקודה חשובה: למדתי ומיד ניגשתי למלאכה, ליישם… היום אני יכולה להגיד שעם הידע חלף הפחד ואני משקיעת נדל”ן שבדרך לא כל כך מיסתורית מצליחה להרוויח בקלות, בחיוך ובכיף גדול מהשקעות נדל”ן.
עוד תובנה חשובה: למדתי שהכי חשוב זה להנות ממה שאני עושה 🙂 🙂 🙂

 

את הידע והניסיון שצברתי אני שמחה לחלוק איתכם לפרטים נוספים לחצו פגישת הכוונה אישית

 

בהצלחה רותם


 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך