הקשר ההדוק בין קקטוסים להשקעות נדל”ן – חלק ג’


(כדאי להתחיל לפי הסדר, חלק א,חלק ב׳)

תראו איך החיים מובילים אותנו למקומות בלתי צפויים, מי היה מאמין שאהפך למשקיעת נדל”ן. ושוב אני חייבת להלל את “ההדחקה” מפני שאם הייתי זוכרת בפירוט את המעללים הנדל״ניים שלנו בלוס אנג’לס לפני שנים… לא הייתי מגיעה להיות מה שאני היום – משקיעת נדל”ן.
בקיצור, עברו עוד כמה שנים… והפעם אנחנו בתל אביב גרים בדירה מדהימה אבל קטנה בצפון הישן של ת”א. כמובן שאנחנו לא מוותרים על גידול צמחים, ובמרפסת שלנו מצטופפים להם כ-600 סוגי קקטוסים שונים. ברור לי שאתם חושבים שסטיתי מהנושא, אבל אל תדאגו מיד הקשר יתברר.

הדירה מתחילה להיות קטנה עלינו בכמה מובנים. הבנות גדלות ורוצות יותר מקום, אבל הבעיה המרכזית שלנו היא אוסף הקקטוסים שעולה על גדותיו – אין כבר מקום במרפסת להכיל את כל הקוצים ואת יצר האספנות שלנו שרוצה עוד ועוד קקטוסים. ובכלל ידוע שצמחים מהסוג המדברי, גדלים הכי טוב באדמה…

אתם מבינים… אנחנו מגיעים למסקנה שחייבים לקנות בית צמוד קרקע כדי ש…אוסף הקקטוסים ישתל באדמה. להגיד את האמת היו עוד סיבות “מינוריות” כמו: הבנות שגדלו, קירבה למשפחה ועוד … סיבות “לא ממש חשובות”.  🙂

קקטוסים תל אביב
חלק קטן מאוסף 600 הקקטוסים שלנו במרפסת בדירה בתל אביב

וכך תוך שבועיים מרגע ההחלטה אנחנו חותמים על חוזה שכירות לבית צמוד קרקע במושבה נחמדה בשרון, תוך כחודש אנחנו כבר מזמינים את חברת ההובלות. ולידיעתכם, החפצים שלנו נכנסו כולם למשאית אחת, והקקטוסים נכנסו למשאית נפרדת!

למרות שעד נקודה זאת בסיפור הכל נראה תמים ולחלוטין לא קשור בנדל”ן, בדיעבד אני יודעת שזו היתה נקודת המפנה.

התוכנית היתה לגור בשכירות ולחפש נכס לקנות – להקים בית לתפארת בישראל. או בנדלנית מדוברת, לקבור את כל הכסף בקירות.

חיפוש נכס, תכנון, אדריכל, ועדות בניה, מינהל, אישורים, קבלן, מנהל פרוייקט ועוד ועוד… אלה הם המונחים שנהיו הדבר המרכזי בחיינו במשך השנתיים הקרובות. מכורח הנסיבות אני זאת שלוקחת את הפרוייקט על עצמי, ומגלה עולם חדש שמסקרן שמושך אותי. אני יותר מ”מסתדרת”, אני מגלה שאני מאוד טובה בזה!

למרות שעשינו כל טעות שכתובה בספר וחשיבה נדלנית לא היתה מנת חלקנו, אלת המזל עמדה לצידנו, בדיעבד הסתבר שקנינו רגע לפני עליית המחירים הגדולה.

החוויה הזאת, היתה החוויה המתקנת להיסטוריה הנדלנית שלנו והשאירה אותי עם “טעם טוב בפה”.

קקטוסים בגינת ביתנו
קקטוסים בגינת ביתנו

באותה התקופה התגלגל לידי הספר “אבא עשיר אבא עני”… הספר “אבא עשיר אבא עני” שהגיע לידי היה במהדורה לבני נוער אבל העיקרון הוא אותו עיקרון. תוך כדי קריאה הבנתי כמה דברים.

  • ‫‬שהיה לנו מזל גדול בבניית ביתנו… אבל לא תמיד המזל יעמוד לצידנו
  • ‬שצריך תוכנית, מטרות ויעדים
  • מהי חשיבה נדלנית
  • ‫שלימודים, ליווי צמוד, עזרה מקצועית הם הדרך הכי טובה ונכונה להתקדם ולהצליח

זהו, עכשיו כבר באמת עליתי על הדרך להיות נדלניסטית…

קניתי את הדירה הראשונה שלי לפי כל הכלללים החדשים שלמדתי, יצאתי לדרך רק אחרי שהכרתי את השוק, בניתי תוכנית עסקית, ביררתי טוב טוב את מקורות המימון שלי, ידעתי מאיזה אוכלוסיה יגיעו הדיירים שלי ולמי אוכל למכור את הנכס ברגע שארצה.

החוויה הפעם היתה שונה לחלוטין, לא עוד ״ילדה קטנה״ שאין לה מושג מה היא עושה, אלא לקיחת אחריות במלוא מובן המילה שמובילה להשקעה מעולה.

אם אני (הקיבוצניקית לשעבר) הצליחה, אז כל אחד יכול לעשות שינוי להצליח לקנות דירה להשקעה!


 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך