סיפורים מהשטח – מי לא יקנה דירה להשקעה


סיפור ראשון –

התקשרה אלי בחורה בשנות השלושים שלה עובדת בכירה ובידה סכום יפה להשקעה בדירה. היא ביקשה עזרה קבענו פגישת הכוונה אישית… בפגישה ביררנו את

הצרכים שלה והגענו למסקנה שדירת יד שניה היא ההשקעה הטובה ביותר בשבילה. היא הוסיפה וביקשה שאעזור לה לאתר דירה מתאימה.

כעבור שבוע, אותרה הדירה שנראתה מושלמת בשבילה, עונה על כל הפרמטרים שעלו בפגישת ההכוונה. היא מיהרה לבוא ולראות את הדירה, במהלך הסיור  אמרה שהדירה מאוד מתאימה ושאלה ״איך אפשר להתקדם?״. סוכם שנדבר טלפונית למחרת בבוקר ונתקדם לחוזה.

עד כאן, הכל עבד לשביעות רצונה, אלא שלמחרת בבוקר היא לא ענתה לטלפונים ובעצם חוץ משיחה קצרה שבה אמרה שאין לה זמן ועדין היא לא יודעת מאיפה להשיג את הכסף לקנייה… לא הצלחנו להשיג אותה יותר.

והדירה בסופו של דבר נמכרה למישהו אחר.

סיפור שני –

בחור כבן ארבעים בעל משפחה, למד את הקורס נדל״ן להצליח ולהרוויח, בסיום הקורס הוא סיפר לי כמה הקורס תרם לו וחיזק בו את הידיעה שהוא חייב להשקיע ולקנות דירה, הוא רק מחכה לסכום כסף שישתחרר…

עבר זמן ופתאום טלפון: ״שלום, יש לי את הכסף ואני מוכן להשקעה בדירה, תעזרי לאתר נכס מתאים״. הדירה המתאימה אותרה, בסיור בדירה נשאלו הרבה שאלות ודנו בחלופות והעגנו למסקנה ביחד שזאת דירה מתאימה.

הוא ביקש לבוא שוב לפני שיקבל החלטת קניה, מאז אותו היום עברו כשבועיים ועדיין לא התקבלה החלטה, פעם הוא רצה להביא חבר קבלן, פעם שנייה לערב את אשתו (מומלץ)… והחלטה עדין לא התקבלה!

למה אני מספרת לכם את הסיפורים האלה? בעצם שני הסיפורים מספרים סיפור של כישלון, של פחד, של חוסר יכולת לקחת החלטה ולבצע אותה.

בדרך כלל אנחנו מעדיפים לקרוא סיפורים אופטימיים של הצלחה.

אני חושבת שיש פה מסר שאפשר ללמוד ממנו, מפני שאני מאמינה ששני האנשים האלה באמת ובתמים רוצים לקנות דירה להשקעה… הם מאמינים שזה הדבר הנכון לעשות, רק קשה להם לבצע.
כדי לעזור לכם להתגבר על המכשול שבדרך כלל אנחנו מציבים לעצמנו, נסו לאמץ כמה כללים:
  •  תמיד ערבו את בן הזוג – דעתו או דעתה חשובים מאוד.
  •  אטמו את האוזניים לסיפורים של אחרים – אלה רק סיפורים.
  •  הימנעו מיועץ חיצוני הם רק מוספים לבילבול – קבלן, יודע לבנות בית. מהנדס, יודע לתכנן בית.  אך למעשה אין להם מושג בקניית דירה להשקעה. נתקלתי כבר במשקיע שהביא כיועץ אדם שעוסק בנדלן מסחרי בסדרי גודל גדולים, לצערי גם הוא לא ידע ליעץ בקניית דירה קטנה להשקעה, זה פשוט לא אותו הדבר.
  •  תכננו את המימון הדרוש לקנייה, כאשר תגיע הדירה המתאימה הכסף יהיה מוכן.

אחרי שבדקתם וראיתם את הדירה, תנו לאינטואיציה לעשות את שלה… ואם כן, קפצו למים ותגלו שהם אפילו די חמימים ונעימים.

במצב הכלכלי של היום אני מאמינה שלקנות דירה להשקעה זוהי חובה של כל אחד מאיתנו והדרך הכמעט יחידה לשמור על הערך של כספנו.

בהצלחה רותם


 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך