השקעות נדלן בארה”ב – למה הן כדאיות דווקא עכשיו?


השקעות נדלן הן אחד התחומים שמעוררים הכי הרבה עניין בשנים האחרונות, וקל להבין למה: תחום הנדלן נתפס, ובצדק, כאפיק שבו ניתן ליהנות מתשואות נאות מאוד, ואם לוקחים בחשבון שבשנים האחרונות ביצועי שוק ההון מאכזבים מאוד, ואילו התנודתיות בו גבוהה מאוד (ועל כן גם הסיכון), הרי שההשקעה בנדלן הופכת לעוד יותר אטרקטיבית.

אולם גם כשמדברים על השקעות בנדלן חשוב לזכור שיש נדלן ויש נדלן, ולא כל נכס, מרשים ככל שיהיה, אכן יניב את התשואה הרצויה. עוד כדאי לקחת בחשבון שבישראל רמת המחירים של הנדלן גבוהה מאוד, כמעט בכל חלקי הארץ, דבר המפחית עד מאוד את הפוטנציאל של השקעה שכזו, ואכן נכון לעכשיו התשואה הממוצעת בארץ נעה בין 3 ל- 6 אחוז בחישוב שנתי. השקעות נדלן בארה”ב לעומת זאת עשויות לספק תשואות שנתיות של 8-9 אחוז ובמקרים מסוימים אפילו תשואות דו ספרתיות, ועל כן אנשי המקצוע בתחום ממליצים על אופציה זו הכי משתלמת.

המשבר של 2007 וההזדמנות בהווה

בשנת 2007 חווה שוק הנדלן בארה”ב משבר דרמטי מאין כמוהו, אחד הגדולים בתולדות המעצמה מספר אחת בעולם אם לא העמוק שבהם. המשבר, שזכה לשם “משבר הסאב פריים”, נוצר בעקבות מדיניות גורפת של מתן משכנתאות והלוואות חסרות אחריות מצד בנקים רבים ולאחר שהלווים לא הצליחו לעמוד בהחזרים הנדרשים מהם. כתוצאה מכך נאלצו הבנקים להעביר לרשותם את הבתים של אותם לווים, וכמובן שמיהרו לנסות למכור אותם על מנת למזער את הנזק ולהחזיר לידם לפחות חלק מההלוואה – אולם הצפת השוק בבתים רבים בבת אחת, ביחד עם ההתפכחות של הציבור הרחב, הובילה לצניחת מחירים חסרת תקדים.
כיום, כמה שנים אחרי, שוק הדיור בארה”ב מתחיל להתאושש. יחד עם זאת המחירים עדיין נמוכים למדי, לפחות בחלק בלתי מבוטל מהאזורים במדינה רחבת הידיים, דבר שהופך השקעות נדלן רבות בארה”ב לאפשריות עבורנו ולאטרקטיביות במיוחד, שכן מחירי הרכישה כאמור עדיין נמוכים אולם מחירי השכירות מתחילים לחזור לרמה נורמלית, והצפי הוא כי ערך הבתים והדירות יעלה בשנים הקרובות.

השקעות נדלן מעבר לים – רק בעזרת אנשי מקצוע

השקעות נדלן בארה”ב הן כאמור אופציה משתלמת מאוד, שעשויה להניב תשואות מרשימות מאוד, אולם לצד ההזדמנויות הרבות ישנם גם לא מעט חתולים בשק, וחשוב כמובן להיזהר מהם. שוק הנדלן בארה”ב הוא שוק משוכלל מאוד, וניתן להגיע למידע מפורט מאוד לגבי כמעט כל נכס ונכס, ברמת פירוט גבוהה מאוד. מצד אחד זהו יתרון של ממש המאפשר לכל מי שמתעמק בשוק לזהות אילו נכסים הם אטרקטיביים באמת, אולם מצד שני לא לכולנו יש את הכלים האלה. אנשי מקצוע שהשקעות נדלן הוא תחום מומחיותם, ובפרט אלה העוסקים אך ורק בנדלן בארה”ב, מצוידים בכל הידע הנדרש והניסיון החשוב, ועל כן הם יכולים להוביל גם אותנו אל עסקאות שיניבו לנו רווחים נאים לאורך שנים רבות.


פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך