ההבדל בין לקנות בית למגורים לעומת נכס להשקעה


כאשר מחפשים נכס להשקעה כדאי להשתמש בחשיבה שונה לחלוטין מאשר כשמחפשים בית שרוצים לגור בו. צריך לזכור שבדירה להשקעה שוכרים יגורו והם מחפשים לרוב דברים שונים ממה שנחפש בבית הפרטי שלנו.

אני נזכרת בזוג שהגיע אלי לתהליך ליווי להשקעות נדל״ן, הם חפשו נכס להשקעה עם הון עצמי של 300 אלף. מכיוון שהסכום לא גבוה במיוחד הצעתי להם לרכוש נכס בישוב קרוב בשכונה שנחשבת ל”שכונה לא טובה” – בלשון הנדלנית אנחנו קוראים לזה מעמד ״סוציו אקונומי נמוך״.
היה להם מאוד קשה לקבל את ההצעה שלי, האשה אמרה כל הזמן: ״זאת שכונה איומה, אני בחיים לא אגור בה…״ !!! בעלה פשוט ניענע את ראשו בתנועה של ״לא״ מוחלט !!!

הסברתי והבהרתי שהבית לא מיועד למגורים שלהם, אלה צריך להסתכל על הדירה כעל נכס שישמור על ערך הכסף שלהם ויוכל בעתיד לעזור להם להשתדרג לבית משלהם.

ברגע שהם הבינו את ההבדל, שיש אמות מידה שונות שלפיהן בוחנים דירה להשקעה לעומת בית לגור בו – הדרך נפתחה להשקעה ריווחית.

דבר נוסף שחשוב להבין הוא שזיות ההסתכלות צריכה להיות דרך עיני דיירי השכונה. חשוב מאוד שהדירה תעמוד בציפיות שלאותם אנשים ותתאים לתנאי המחיה שלהם.

 

“האם אני הייתי גר פה?”

ברור לי שרוב המשקיעים לא יגורו בשכונה כזאת, אנחנו רוכשים השקעה ולא בית.

השאלות שלנו צריכות להיות: ״האם הדירה מתאימה לדיירי השכונה? האם הדירה תענה על הצרכים שלהם?״ ״איך אוכל להתאים את הדירה לתושבי השכונה?״

אחד הדברים הנהדרים שמגלים כאשר יודעים מה הם הרצונות והצרכים של תושבי השכונה שלרוב ההשקעה הכספית הנחוצה להשקעה ריווחית הרבה יותר קטנה. מגלים שאפשר לחסוך זמן יקר בשיפוץ הדירה, ובסיום השיפוץ מאוד קל להשכיר את הדירה, מפני שהיא עונה על הצרכים הספציפים של התושבים.

מה שאומר שקל להשכיר ולהתחיל להרוויח כסף מוקדם יותר.

לסיכום, יש לשאול את השאלות הנכונות ולמצא את התשובות הנכונות – זהו אחד הסודות החשובים להורדה משמעותית בסיכון הגלום בהשקעה, ובעקבות זאת העלת הריווחיות.

 

בהצלחה רותם

נ.ב. כדי ללמוד איך לשאול שאלות נכונות ולמצוא תשובות שיעזרו לך להרוויח? מוזמנים לשוחח איתי


 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך