איך לבחור מתווך טוב ושיהיה אמין?

הדעה השלילית על מתווכים ידועה ברבים, אנשים משתמשים בהרבה שמות תואר לא מחמיאים כאשר מדובר על מתווכים.

יחד עם זאת המציאות בשטח מראה שאם אנחנו רוצים למצוא עסקה טובה במחיר מציאה ברוב הפעמים נמצא אותה דרך מתווך. לכן המלאכה שלנו המשקיעים היא למצוא מתווך טוב שאפשר לעבוד איתו.

מנטור שלי אמר לי פעם שאני צריכה לעבוד עם כמה שיותר מתווכים מפני שאי אפשר לדעת מאיפה תגיע עסקה טובה. אבל במציאות זה קשה מאוד לעבוד עם 80 מתווכים בו זמנית. יש למתווכים נטיה לבלבל אותנו ואני רוצה להשאר ממוקדת.

מה אני מחפשת במתווך:
בעל ניסיון* – מספר השנים שהמתווך עובד מראה על יכולת הישרדות וניסיון רב שנצבר, זה לא דבר פשוט ומובן מאליו להיות מתווך שמרוויח ומתפרנס יפה. ולכן אם המתווך כבר עובד כמה שנים זה סימן בדוק שיש לו ניסיון רב בשטח, אחרת כבר ממזמן היה נושר.
ברוב הרשתות הגדולות ישנה תחלופה גבוהה מאוד. התוצאה ברורה – הם לא הספיקו לצבור ניסיון ולכן אני נמנעת מהם.

בעל ידע והכרות עמוקה עם האיזור והעסקה הספציפית – לרוב מי שכבר יש לו ניסיון צבר את הידע וההכרות בעבודה שלו. ואת זה אפשר לבדוק בשיחה פשוטה. האם המתווך נותן לי ידע בנדיבות ועוזר לי להבין את העסקה מכיוונים שאני אולי לא חשבתי עליהם. אני מצפה מהמתווך שיכיר את העסקה ויתן לי פרטים מלאים ומדוייקים עליה.
לדוגמא: האם יש משכנתא על הנכס? מפני שאם יש זה אומר שאין בעיות משפטיות, מפני שהבנק בדק ווידא שהנסח נקי. מתווך צריך לדעת את המידע ולהעביר אותו למשקיע בצורה מסודרת.
אני פשוט מנהלת שיחה ומקשיבה לתשובות, זה קל מאוד להבין בין השורות כל מה שצריך.

מאמין שאפשר למצוא מציאות – פה אנחנו מדברים על מיינדסט, מי שלא מאמין שאפשר למצוא מציאות בשוק, לא יצליח למצוא אותם, פשוט מאוד.
שאלה פשוטה כמו: ״יש לך עסקאות במחיר נמוך?״ תעזור לכם להבין האם כדאי להמשיך ולעבוד עם אותו המתווך.

מתווך שמלווה אתכם בכל שלבי העסקה – לעסקת נדל״ן יש הרבה פנים הרבה קצוות לסגור. בדרך כלל רוב המתווכים ימצאו את העסקה, יבצעו משא ומתן ולאחר החתימה הם רואים את עצמם שתפקידם הסתיים.
בחרו מתווך שיתן לכן מעטפת שלמה ויתנהל כמו מנהל פרויקטים. מה שאומר שהוא זה שרואה את התמונה הגדולה ויודע לסגור את כל הקצוות. כמו לוודא שבחוזה כל הזכויות שלכם נשמרות, לעזור במשכנתא, לעבוד עם השמאי כדי להשיג שמאות במחיר הנכון, להביא אנשי מקצוע ולפקח על השיפוץ. וכמובן שבסוף דבר הוא גם ישכיר לכם את הדירה.
יתכן שמתווך כזה ירצה תשלום גבוה יותר, אבל הוא יחסוך לכם כל כך הרבה זמן וכאבי ראש שזה שווה כל גרוש.

מתווך אמין – חוסר האמון הבסיסי שכולנו מרגישים כלפי המתווכים פוגע לנו בהשקעה!
כוונתי היא שהרבה פעמים חוסר האמון הוא תוצאה של הפעולות שלנו ולא של המתווך. אנחנו לא מקשיבים וכועסים מהר מידי וממהרים להטיל על המתווך את האשמה. כאשר בעצם הוא עשה כמיטב יכולתו להסביר לנו את המצב לאשורו ואנחנו בחרנו לכעוס ולריב.
עצתי לכם, קחו נשימה עמוקה, תוציאו את האוויר טוב וטוב, תלכו לשתות קפה, תרחיקו את עצמכם מהסיטואציה ותנו למוח לעבוד ולא לרגש. רק אז גשו למתווך ונסו להבין לעומק את המידע שקבלתם ממנו.
מפני שאם בחרתם נכון לפי הסעיפים הקודמים, סביר להניח שזאת רק אי הבנה ואין פה שום רצון לרמות אותכם.
מתווך טוב עובד על לקוחות חוזרים והמלצות מפה לאוזן, חשוב לו מאוד לשמור על שמו הטוב ולכן לא שווה לו לתת מידע מוטעה ולבאס לקוח.

שיהיו לכם הרבה השקעות טובות
שלכם, רותם

*נכתב בלשון זכר אבל מתאים לכל המתווכות באשר הן ויש מתווכות מצויינות לרוב 🙂

רוצים עוד מידע כיצד להתקדם להשקעת נדל״ן? הכנתי לכם מדריך להשקעות בזמן משבר לפרטים נוספים – לחצו כאן

 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך