שיפוץ דירה – כמה טיפים לטובת לחץ דם נמוך בעת השיפוץ


שיפוץ דירה הינו מהלך מצוין בדרך לשיפור איכות החיים, אך עבור מרבית האנשים כרוך ההליך במאמצים מרובים, ובלחצים שאינם תורמים למצבו של לחץ הדם. לכן, חשוב לדעת כי השיפוץ אינו חייב להיות דרך חתחתים, במידה שמבצעים אותו באופן מושכל ומתוכנן. לפניכם מספר טיפים חשובים שייסעו לכם להגשים את חלומכם מבלי לשלם על כך בבריאות.

  • תוכנית עבודה היא מילת המפתח
    ראשית, יש להבין כי שיפוץ דירה אכן מהווה משימה מורכבת, בה משתתפים מספר בעלי מקצוע, מתבצעים הליכים שונים, מיושמים מגוון חומרי גלם וציודים, וכמובן – היא עולה לא מעט כסף. לכן, כדאי להתייחס אל העבודות הללו כפרויקט מובנה, עם הגדרת מטרות ויעדים ברורים מראש. לשם כך, עליכם לבצע סקר שוק לצורך בחירת בעלי מקצוע, לחתום עימם על הסכמי עבודה מפורטים המגדירים את סוג ואיכות חומרי הגלם, תמחור השיפוץ, אופן ביצוע העבודה ומועדיה.
    אל תקלו ראש, ואל תסמכו על בעלי מקצוע, רבים מהם יבטיחו לכם הרים וגבהות אבל בשטח זה עלול לא להתבצע, ולכן יש לערוך חוזה מפורט מאד כך שאם מספק השירות לא עומד בהתחייבותו יש לכם תיעוד של העבודה שהיתה אמורה להתבצע. כמו כן, ברגע שהעבודה מפורטת בכתב, זה משדר למבצע השיפוץ שאתם מבינים מה אתם עושים, ויהיה קשה לעקוץ אתכם.
  • אל תגורו בבית בעת השיפוץ
    אם אתם לא רוצים לחיות בתוך אתר עבודה, ולהמשיך לנהל אורח חיים תקין, רצוי שתמצאו מראש מקום מגורים חלופי לתקופה זו. תוכלו למשל לשכור בית לתקופה קצרה, לגור אצל ההורים, או לבחור בכל אופציית מגורים אחרת הנמצאת בטווח נסיעה סביר מדירתכם.
  • מי מנהל את השיפוץ
    חשוב לדעת כי מרבית הבעיות והקשיים במהלך עבודות שיפוץ נוצרים עקב היעדר מעקב וניהול רציפים. מישהו חייב לנהל ולהשגיח על העבודות באופן שוטף כדי שמלאכת שיפוץ הדירה תתנהל באופן משביע רצון ואיכותי, בהתאם ללוחות זמנים ולשביעות רצונכם. תוכלו אמנם לקחת את  המשימה על עצמכם, אך זכרו כי מלאכת הניהול גוזלת הרבה זמן ומשאבים, ושהניסיון לדחוס אותה בין קריירה וחיים פרטים מהווה מתכון בטוח ללחצים וקשיים. לכן, אם אינכם יכולים להתפנות באופן מלא עדיף שתשכרו את שירותיו של מנהל עבודה או מעצב פנים  מקצועי. בסופו של יום, עלויותיהם של אנשי המקצוע ישתלמו לכם הן מהבחינה הכלכלית והן מהפן נפשית.
  • למרות הכל – שינויים הם חלק מהעניין
    כאשר מתכוונים לשפץ דירה יש לקחת בחשבון כי למרות התכנון, הניהול והפיקוח, עדיין יתרחשו לעיתים שינויים ותקלות. לכן, כדאי להיערך בצורה נאותה, כמו הקצאת תוספות של עד 20% לעלויות התקציב, יצירת רשימת אנשי מקצוע לגיבוי, ולא מעט סבלנות ואורך רוח.

 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך