שוק הנדל״ן בישראל מפחיד אותי – חלק 1


השוק בישראל מפחיד אותי, את הכותרת הזאת לא אני המצאתי, זהו משפט שאני שומעת בווריאציות שונות מכל מיני אנשים שאיתם אני מדברת.

בעצם, אני שומעת שני דברים שהם אומרים במשפט אחד:

1. המחירים בישראל גבוהים מידי, אני אחכה עד שהם ירדו
2. אני מפחד להשקיע

IMG_4207

אז נתחיל עם החלק הראשון:

מי קבע שהמחירים גבוהים? איך אתה יודע שהם ירדו? מתי הם ירדו? וכאשר המחירים ירדו תשקיע בנדל״ן? והאמת היא שהמציאות בשטח שונה, מפני שאת רוב המידע אנחנו אוספים מהמדיה התקשורתית, והמדיה יש לה נטיה להכליל כדי לייצר כותרות, יחד עם זאת כמשקיעי נדל״ן אנחנו נדרשים להיכנס לפרטים המדויקים ולהימנע מהכללות.

למשל, השוק שנדלניסטים מתייחסים אליו קטן מאוד: רק כמה רחובות שאפשר לאפיין אותם כשכונה עם אותו מרקם חברתי ובנייה דומה. ולכן שהכותרת מדברת על עליית מחירים בעיר מסויימת, הכותרת הזאת מטעה – יכולה להיות שכונה באותה העיר שהמחירים עלו בה ובשכונה אחרת שהמחירים ירדו. לדוגמא, שכונה צפוניבת ל אביב לעומת שכונה דרומית.

לכן עלינו לרדת לשטח ולהכיר אותו לעומק ואז נדע האם התושבים באותה שכונה יכולים להרשות לעצמם לקנות בה נכסים או להיפך. זאת אומרת האם המחיר גבוה או אפשרי לתושבים.
המציאות בשטח מראה שהמצב לא כל כך נורא כמו שנוטים לחשוב ופרויקטים שמוצאים למכירה ממש נחטפים מהמדף.

בנוסף, חשוב לזכור שנדל״ן מהווה קטר למשק, מנוע צמיחה. נסו לתאר לעצמכם מה קורה כאשר נחתמת עיסקת נדל״ן, כמה אנשים מעורבים בה ומרוויחים ממנה – מתווך, עו״ד, המדינה (מיסים), שמאי, בנק למשכנתאות, שיפוץ ועוד ועוד. ולכן אם ירדו מחירי הנדל״ן כל המשק יכנס למיתון והרבה מהעובדים במשק יפוטרו. אותם מפוטרים ישארו ללא משכורת לא יהיה להם מספיק הון לרכוש נכס נדל״ן.

ולכן המסקנה היא שכל זמן זהו זמן טוב להכנס להשקעות נדל״ן בסייג אחד!
צריך לדעת איך להשקיע נכון, איך לבחור את השוק והנכס הנכונים ואיך לנהל את העיסקה כדי להבטיח את ההצלחה והרווח.

לכל מי שרוצה ללמוד איך להשקיע נכון ולהרוויח, ועל קורס ״נדל״ן להצליח ולהרוויח״
ביום שני 10.2.2014 בין השעות 18:00-21:00, יתקיים מפגש מבוא נדלני בתל אביב, בעלות סימלית של 49 ₪ – לחץ על הקישור

בפוסט הבא אדבר על הסעיף השני: הפחד


 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך