“כישורי אנשים” וניהול משא ומתן


פרטים טכניים רבים קשורים בהשקעות נדל”ן, ניתוח השוק, המחיר הנכון, חוזים, רישומים, השכרה ועוד ועוד… כ‬ולם חשובים וצריכים להעשות כמו שצריך כדי להבטיח השקעה ריווחית. אבל ישנו גורם נוסף שלא מרבים לדבר עליו והוא זה שמבדיל בין משקיע מוצלח למשקיע מוצלח מאוד, הגורם הזה נקרא: כישורי אנשים (peoples skill) או במילים אחרות ניהול משא ומתן בצורה חכמה.

לקרוא ולהבין את האופי והלך הרוח של מי שעומד מולך זהו כלי כל כך עוצמתי שיכול לתת לך את היתרון היחסי כמעט בכל סיטואציה שבה תיתקל בהשקעות נדל”ן ובעצם בכל דבר אחר שהחיים מזמנים.

תתארו לעצמכם, שאתם מגיעים לפגישת משא ומתן ובעזרת הדברים שאתם אומרים, איך שאתם אומרים אותם, טון הדיבור, גובה הקול ושפת הגוף. יחד עם זאת שאתם “קוראים” את מי שעומד מולכם ומגיבים בהתאם. אתם מצליחים לסגור את העסקה בקלות ובמהירות, והכי חשוב – במחיר הרצוי! ואפילו הצד השני יוצא מרוצה.

בעצם, משא ומתן מתחיל מהרגע שבאתם לבקר בנכס בפעם הראשונה, כל מה שתגידו חשוב! אם תגידו את הדברים הנכונים תכניסו את הצד השני להלך הרוח הרצוי לכם. האפשרות לשלוט ולהוביל את ההתרחשות בשקט ובביטחה ע”י הבנת הצד השני והתאמת המסר כדי להשיג את מטרתכם הופכת את המשקיע, למשקיע הרבה הרבה יותר אפקטיבי וריווחי.

שלא תבינו אותי לא נכון, אני רחוקה מלהיות המומחית בתחום, אבל אני משתדלת ללמוד ולהתפתח בנושא ללא הפסק, מפני שאני מודעת לחשיבות וליתרון הגדול ש”כישורי האנשים” שלי יכולים לתרום בהשקעותי.

אני רוצה להמליץ על כמה ספרים שעזרו לי ללמוד את התחום:

  • כיצד לקרוא אנשים – ליליאן גלס (זמורה ביתן)
  • הכל על שפת גוף – פרופ’ סמי מולכו (כתר)
  • להתווכח ותמיד לנצח – ג’רי ספנס (מטר)

אשמח מאוד אם תגיבו, תמליצו ותכתבו על עוד ספרים ומאמרים בנושא או על ניסיונכם בתחום המשא ומתן.

וגם, כן, אני יודעת לא כתבתי ממזמן בבלוג והאמת היו כאלה שהתלוננו ובצדק. אין לי ממש תירוץ טוב, אבל אני שמחה לחזור ולכתוב ומקווה להמשיך לתת לכם עוד על השקעות נדל”ן.


 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך