לומדים מטעויות ומשפרים ביצועים בקניית דירה להשקעה


גם אם השקעת בעבר בנדל”ן ללא הצלחה, תוכל להבין את הטעויות ולשפר ביצועים בהשקעה הבאה.
החדשות הטובות – אפשר להרוויח מהשקעות נדל”ן די בקלות וזה אפילו כיף. נדל”ן זה לא רק קירות וניירת. נדל”ן זה עבודה עם אנשים רבים, שונים ומגוונים. זה מה שעושה את ההשקעה בנדל”ן בשבילי כל כך מענינת. אני נהנית וגם מרוויחה.

קחו לדוגמא, השקעה בשוק ההון שדורשת לימוד ומיומנות גבוהה מפני שזהו עולם בפני עצמו נפרד מאיתנו ולרובנו אין בו שום הבנה.

אבל נדלן לעומת זאת – זהו דבר שבעצם כולנו מבינים בו הוא חלק אינטגרלי מהעולם היומיומי שלנו, כולנו גרים בנדל”ן, גם בני משפחתנו גרים בנדל”ן, והחברים הם לא מתגוררים על העצים הם חיים… בנדל”ן. כמו גם, שרובנו קנינו נכס אחד לפחות פעם בחיים – הדירה או הבית שבו אנחנו גרים.

כוונתי היא, שלכולנו יש “ניסיון” בנדל”ן, אנחנו רק צריכים לחדד קצת את המיומנויות שלנו ללמוד מטעויות של אחרים ואנחנו בדרכנו להגדלת ההון, יצירת הכנסה פסיבית ופנסיה בנדלן. השקעה שכל אחד בכל גיל, מין ורקע, ללא ניסיון קודם, יכול ללמוד ולהצליח בה.

בכל ישוב ישנם נכסים מתאימים להשקעה
בכל ישוב ישנם נכסים מתאימים להשקעה
סיפור קטן מהחיים…

לפני כמה שבועות פגשתי אישה שמתקרבת לגיל 70, היא היתה אישה מלאת חיות ורעננה אך כששמעה שאני מתעסקת בנדל”ן, הפטירה לעברי “אוי אני כבר מבוגרת מידי, בשבילי זה אבוד…”. לאחר שתחקרתי אותה קצת התברר לי שיש ברשותם (היא ובעלה) נכס ששוה קרוב לשני מיליון שקל שעליו ישנה משכנתא בסך של כמאתים אלף שקל.
לאחר שהסברתי לה שהבנק ישמח למשכן את הנכס שוב עד לכ-50% מערך הנכס שלה. בכסף הזה הם יוכלו לקנות נכסים נוספים שיכסו את המשכנתא וישאירו להם הכנסה פסיבית. עיניה אורו והיא לא חשבה פעמיים לפני שאלה ״תעזרי לי למצוא את הדירה הנכונה?…״ ובאמת תוך זמן קצר לאחר מכן הם קנו דירה להשקעה במיקום קרוב למקום מגוריהם.

ועוד סיפור…

שכנה שלי נגשה אלי ובקשה לשמוע את דעתי. היא סיפרה שמצאה נכס בשכונה קרובה במחיר של 550 אלף ש”ח. היא אמרה שלעומת תל אביב זה מחיר מדהים, יש להם את הכסף והם אפילו לא צריכים משכנתא. הסברתי לה שאת המחיר צריך להשוות לנכסים דומים באותו איזור.

ובאמת הסתבר לאחר בדיקה מעמיקה שנכסים דומים באיזור נמכרים בממוצע של 450 אלף ש”ח. זאת אומרת ש”המציאה” לא היתה כזאת מציאה.
כאשר אנחנו באים לקנות דירה להשקעה אנחנו צריכים קודם לבדוק מהם מחירי השוק באותה סביבה ורק אז נדע אם הבית שאנחנו בוחנים נמכר במחיר נמוך ממחיר השוק (השקעה משתלמת) או חלילה גבוה ממנו (הפסד בטוח).

בהצלחה רותם

אפשר ללמוד אצלי איך לקנות דירה להשקעה


 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך