איך לקנות ולמכור נכס להשקעה – פרק ראשון מספר הדרכה חדש


בימים האחרונים אני עובדת על ספר הדרכה חדש בשבילכם. למרות שהספר עדין בשלבי כתיבה ולא עבר ההגה החלטתי לשחרר לכם את הפרקים הראשונים בימים הקרובים. הנה זה בא, הפרק הראשון…

ספר הדרכה – איך לקנות ולמכור נכס להשקעה (שם זמני)

פרק 1

הכרות עם השוק – ניתוח שוק (שם זמני)

מזל טוב החלטת שאתה רוצה לקנות דירה להשקעה – החלטה נבונה, אך מהו הצעד הראשון לקראת הגשמת המטרה? מהו הדבר הנכון לעשות כדי שתוכל להבטיח שתרוויח מהעסקה?

הצעד הראשון שעליך לעשות הוא להחליט איפה תקנה את הנכס הראשון שלך?

אז, איך בוחרים מקום טוב להשקעה?

טובים וחכמים ממני אמרו ש”סוף מעשה במחשבה תחילה…” והכוונה פה שדבר ראשון וחשוב זה לשבת לחשוב ולתכנן.

  • לברר מהו באמת התקציב שלנו להשקעה בנכס ראשון, כמה כסף מזומן יש לנו וכמה ניקח בהלוואה מהבנק.
    ההמלצה שלי שבנכס ראשון כדאי להתחיל בתקציב נמוך ולקנות נכס במחיר של עד חצי מיליון ₪ (מקסימום), כדי לצבור ניסיון ולא לסכן סכום כסף גדול בהתחלה. (נכסים במחירים של עד חצי מיליון ₪ ובמחירים יותר נמוכים אפשר למצוא בהרבה ישובים בארץ לדוגמא: באר שבע, צפת, עכו, חיפה ועוד ועוד…).
  •  עלינו לבחור את מיקום ההשקעה – דבר ראשון עלינו להתמקד – להחליט על מיקום ולהתמקד בו. ישנה נטיה להתפתות להצעות ורעיונות של אחרים… נא להתעלם מהם.
    זכור שבכל מקום שבו חיים אנשים יש שוק נדל”ן ובכל שוק אפשר למצוא עסקה טובה.
    נבחר את המקום בהתאם לתקציב, למרחק ואולי נזהה גם מגמה שלדעתנו תגרום לעליית מחירים באותו איזור. כמו למשל הפקולטה לרפואה שנפתחה בצפת והביאה לביקוש לדירות שמותאמות להשכרה לסטודנטים בקרבת הפקולטה.
  •  יחד עם זאת, לא מספיק שבחרנו ישוב צריך להתמקד עוד יותר ובתוך הישוב לבחור שכונה אחת! בסלנג הנדלני זה נקרא לבחור שוק. צריך להבין ש”שוק” זהו דבר קטן מאוד כמה רחובות או 250 בתי אב.
    לדוגמא: אם ניקח שתי שכונות בתל אביב, אחת שיכון “למד” בצפון והשנייה שכונת שפירא בדרום. אלה הן שתי שכונות שונות מאוד, אוכלוסיה שונה, מחירים שונים, דירות שונות… ולכן חייבים להפריד ולהתייחס לכל שכונה כשוק נפרד, גם אם השווקים קרובים אחד לשני. אנחנו צריכים לפתח את היכולת להבחין בין איפה עובר הגבול בין שוק לשוק, ומה ההבדלים בינהם.
    אם נחזור לשיכון “למד” יתכן שבשכונה הלא ממש גדולה הזאת, יש יותר מ”שוק” אחד. למשל החלק הצפוני והחלק הדרומי. יש שם בניינים שניבנו לפני כארבעים שנה ויש כאלה שניבנו לפני כחמש עד עשר שנים. האם האוכלוסיה שונה? האם רמת המחירים אחרת? אלה דברים שאנחנו צריכים לברר.

ואיך אנחנו עושים את זה בשטח? את זה נלמד בפרק הבא…

להתראות מחר…

רוצה ללמוד לעומק איך למצוא שוק? קורס “נדל”ן להצליח ולהרוויח מחזור נוסף יתקיים בחודש ינואר ימים ב’ ו-ג’ בתאריכים 3-4.3.14 כנסו לקישור לפרטים מלאים על הקורס כולל תוספות שוות במיוחד ומהרו להירשם
מספר המקומות מוגבל


 

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך