האם חריש הוא מקום טוב להשקעת נדל״ן?


בשבוע שעבר נסעתי ליישוב חריש, שהוא עדיין ישוב קטנטן ונידח – לראות במו עיני את המצב בשטח לערוך ניתוח שוק ולהחליט האם אני מעונינת להשקיע בנדל״ן ביישוב החדש.

שמחתי לראות שבכל מקום רואים את העבודה הגדולה, התשתיות שנבנות כדי להכין את המקום לעיר ואפילו יש כבר 3 מנופים והתחלות בנייה. המבנים של משרדי המכירות הוקמו ופעילים ונראה שיש עוד כמה בדרך.
שלטי הפרסום מדברים על דירות 4 חדרים ב-707.000 ₪, כנסי מכירות ועוד ועוד… הלכה למעשה העיר מתחילה להיבנות – מעודד ומסקרן, התחלה חדשה ומרגשת.

יחד עם זאת נשאלת השאלה האם כדאי למהר ולהשקיע בחריש?

אני יודעת שכבר רבים קנו דירות בחריש וחושבים שערכן רק יעלה. נשאלת השאלה ״האם לא איחרנו את הרכבת״? האם כדאי עכשיו לרוץ ולקנות שם דירה? מפני שבכל זאת, דירת 4 חדרים חדשה ב-707,000 ₪ – נשמע כמו מציאה.

ובכן, דירת 4 חדרים חדשה בתל אביב ב-₪ 707,000

חריש

 אני לא צריכה לספר לכם שזה מחיר מציאה
גם בחיפה, ירושלים, רמת גן, נתניה, חדרה וכו׳/
יחד עם זאת, האם זהו מחיר טוב לעיר חריש?
והתשובה: אין לי מושג!

הסבר קצר: מחירי הנדל״ן נקבעים בצורה השוואתית, זאת אומרת שאם דירה דומה לשלי באיזור מסויים נמכרה ב-X כסף. אשווה את הדירה שלי לדירה שנמכרה (קומה, שיפוץ, גודל, וכו׳) ובהתאם אקבע את המחיר.

במקרה של חריש, אין לנו למה להשוות ואנחנו לא יודעים איך תתומחר הדירה בעתיד.
ולכל אלה שאומרים אבל המחירים בישראל רק עולים… שמעו את הסיפור הבא:

ישנה שכונה מסויימת בישוב סמוך (בלי שמות) שנבנתה לפני כעשרים שנה, הקבלנים מכרו אותה על הנייר (בדיוק כמו חריש) במחירים ממוצעים של 800,000 ₪ לדירה, השכונה שווקה כשכונת יוקרה  אך בפועל הקבלנים לא רשמו את הדירות ע״ש בעליהם, לא ניבנו גנים, בתי ספר, מרכזי קניות וכו׳…

בפועל מחירי הדירות ירדו בשכונה בחדות והגיעו לרמות נמוכות מאוד, ורק בשנים האחרונות חזרו לעלות. זאת אומרת ‘שאם קנית ״על הנייר״ דירה באותה השכונה להשקעה, הפסדת כסף רב!
ולכן אני לא רצה לקנות דירה בחריש!

אני לא יודעת מי תהיה האוכלוסייה שתרכיב את המקום ואיזה אופי הוא יקבל. זיכרו שחריש יועדה לאוכלסייה החרדית אך בפועל זכו במכרזים גם חילונים, כיפות סרוגות וכו׳. וכל זה, עוד לפני שדיברנו על תחלואי המדינה כשזה מגיע לבניית עיר החדשה וקייום הבטחות, האם חריש תהיה מודיעין או בית שמש?

האם יבנו גינות ופארקים, בתי ספר, גנים, תיכון, מרכזי קניות – איך תהיה הגישה לכביש 6? את כל התשובות נדע רק כאשר העיר תהיה כבר בנויה ופועלת. לטעמי כרגע אי הוודאות, מהווה סיכון גדול מידי.

רוצים להבין איך תהליכי נדל״ן פועלים? מה הכוחות שמשפיעים על השוק? ואיך להכיר שוק חדש לעומק? כדי למנוע טעויות שיכולות לעלות כסף רב?

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך